Hoeveel of eigenlijk hoe weinig werk ik via mijn mobiel doe


Ik was het gewend om veel van mijn werk ook via de mobiel af te handelen. Het was zo'n fijn gevoel om altijd alle informatie, vragen en bestellingen beschikbaar te hebben. Ongeacht waar ik was, ik had te alle tijden alles bij de hand. Had ik een afspraak op locatie dan zocht ik in de auto naar de juiste mail om het adres te vinden. Had ik een afspraak met een werkplaats dan pakte ik ter plekke de aanvraag of mail erbij. Superhandig en lekker makkelijk... dacht ik. Nu kan ik zeggen dat dat helemaal niet zo is.


Nu ik niet alles op mijn mobiel heb staan, kan ik zeggen dat dat veel rustiger is. Doordat ik besef dat ik niet altijd overal alles bij de hand heb, bereid ik een afspraak beter voor en kan ik het daarna laten rusten. Ik hoef me tussen de voorbereiding en daadwerkelijke afspraak niet meer af te vragen of ik dat ene mailtje makkelijk kan terugvinden. Of dat ik moet onthouden waar de informatie ook alweer staat, in mijn mail, whatsapp of klantensysteem. En als ik een vraag krijg over bijvoorbeeld een verstuurd mailtje dan kan ik altijd aan de ander vragen om de mailwisseling erbij te pakken of afspreken dat ik hier later op terugkom als ik weer achter mijn laptop zit. En dan plan ik die taak in zodat ik ook daarover weer controle houd.


Op mijn mobiel staat geen mail meer, geen app van mijn klantensyteem en whatsapp heb ik naar het laatste scherm verplaatst zodat ik niet elke keer het getal van de ongelezen berichtjes zie. Naast de rust die ik hierboven beschreven heb, heb ik hiermee ook minder aanleiding en drang om mijn mobiel te pakken. En dat is een heerlijke gedachte.

0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven