Tijd voor jezelf plannen voor meer controle op je thuiswerkdag


Om controle te houden over mijn dag zorg ik voor voldoende momenten voor mezelf. Ik schrijf bijvoorbeeld dit blog vlak nadat ik een kwartiertje buiten ben geweest. Op die manier kan ik de ene taak goed afsluiten voordat ik aan de volgende begin. Vandaag is het toevallig mooi weer om buiten te zijn, maar bij regen blijf ik liever binnen en zorg ik binnenshuis voor een fijn moment. Bijvoorbeeld aan de eettafel thee drinken en naar de vogels in de tuin kijken of chocola eten aan het keukenblok en ondertussen m'n benen strekken.


Of aandacht geven aan de kat die daar vaak zelf al om vraagt. Of wat Qigong oefeningen doen, "mediteren" door met mijn aandacht mijn lichaam van onder tot boven te scannen of wandelen in het bos. Deze laatste 3 voorbeelden doe ik ook graag aan het begin van de dag. Dan start ik zonder stress en heb ik gelijk al een mooi moment voor mezelf gehad. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat je doet als je maar momenten voor jezelf creëert. Fiets een stuk, loop met de hond, zit even op het balkon, smikkel wat lekkers. Als je maar bewust bent van dit moment en je je niet laat afleiden door een mail, sociale media bericht of het nieuws. Laat je mobiel daarom liggen bij je laptop en stap daar even vandaan. Dit soort momenten, deze lange en korte pauzes, had je waarschijnlijk ook op het werk. Alleen ging dat misschien wat ongemerkt en had je daar samen met collega's een gewoonte van gemaakt. Probeer dat daarom ook thuis te doen!

0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven